31 oktober 2008

Mudmonsters!

22-25/10 - Efter turen till Lugu Lake blev det en natt i Lijiang och annu en underbar middag pa Mama Naxis Guesthouse. Tog bussen till Kunming dar jag fick sloa ett dygn for att kunna ta taget vidare till Guilin och Yangshuo. Jag anlande i Yangshuo helt sjalv och hade ingen aning om vad jag skulle hitta pa. Som tur var hittade jag en israel i mitt dorm som, precis som jag, var helt lost. Vi at middag tillsammans och hittade dessutom israelerna som vi mott i Beijing. Blev en chill kvall och nasta morgon kom Bea och Linda!
26/10 - Det var sa skont att se mina efterlangtade vanner igen! De hade tagit nattbussen hit men utan somn sa de var som zombies hela morgonen. Med sig fran HongKong hade de Matt och Andrew, tva helskona britter.
27/10 - Blev inte mycket gjort denna dag men vi, britterna och isrealerna besteg ett av Yangshuos manga "kullar" och sag pa den vackra utsikten over stan
28/10 - Dags att ta tag i vara liv och hitta pa nagot. Hela "ganget" (Lisa, linda, bea, matt x2, Andrew och Carina) hyrde cyklar och cyklade till Moon Hill som ar en av Yangshuos manga sevardheter. Gick alla trappor upp till berget och sen besteg vi det och gissa om det var fin utsikt. Jag ar riktigt nojd med var dag!
29/10 - Denna dag blev en mystjejdag med shopping, fika och bara lugna stunder. Har blivit lite fetande sa en lugn och skon dag utan att behova gara nagonting var ultimat.

30/10 - Dags att hitta pa nogot igen. "Ganget" drog till den efterlangtade Water Cave dar man far bada i gytja! Tog cyklarna till grottan och fick aka en minst sagt skumpig buss (mongoliet?!) till grottan dar vi akte bat en liten bit in i grottan och fortsatte till fots. Det var en enorm grotta och pa vag in berattade ju guiden saklart om alla stenklumpar som mojligtvis, om man kollar i en viss vinkel och ratt ljus, skulle kunna forestalle an ko eller nagot annat uppenbart... (?) Efter allt detta kom vi fram till slutet pa grottan dar man kunde bada! Vattnet var verkligen inte varmt men det var sjukt skont att bada! Efter det var det dags for hojdpunkten pa var tur, bada i leran! Tank er nar man staller sig i en riktigt dyig sjo, sa kanndes det att sticka ner fotterna, och sen att satta sig i det! Det var riktigt kul och man blev rejalt lerig!

1 kommentar:

Anonym sa...

Wow! Det där ser urhärligt ut ;)
Måste vara jävligt skönt att bli så jävla LERID :D

Hoppas att du har det bra Lisa :)

Pussar och kramar !!