03 december 2008

Bali

Okej, sa vi kom fram till Kuta och allt visade sig vara precis likadant som forut. Till var besvikelse kanner alla igen oss och det kanns som att vi inte ens har lamnat Kuta. Alla jobbar kvar pa samma stalle och overallt finns det svenska och australienska turister, precis som forr. Men inga sura miner for det, det ar ju kul att vi gjort intryck pa folk och dessutom har vi ju gammla vanner att prata med och man hittar ju alltid nya!
I Kuta blir det ofta en del festande men sjukling som jag var med slemklump i huvudet, har vi tagit det relativt lugnt. Har solat lite pa standen, badat i poolen, shoppat, traffat folk och ellen har trampat pa en dod fisk...!
En dag hyrde vi en motorcykel och korde hela vagen genom Bali till norra bali, Lovina. Pa vagen blev vi avgasforgiftade, omkorda, vinkade till och stelfrusna uppe i bergen. (och vi korde fel 2ggr...) Men gick hur bra som helst och vi sag sa mkt vackert trots det mulna vadret. Val framme, efter 5 timmar, med ommande bakdel var vi saaa trotta. Dessutom var jag nu annu mer sjukling an innan och sahar trott har jag inte kannt mig pa manga manga ar. Allt pa min kropp kanndes tungt och som att mitt skin vagde tusen kilo och bara drogs ner av jordens dragningskraft!
Nasta morgon, efter 6h somn steg vi upp for att se pa soluppgangen... Molningt saklart. Gick och sov ytterligare 6h och efter det kopte vi medicin till mig, chips och choklad och bara degade hela dagen och pa kvallen tog vi ett kvallsdopp i det helt stilla havet! Lovina var riktigt dott. Lagsasong plus att det ar ett lugnt stalle fran borjan. Dar fanns en massa hotel och restauranger men inga kunder och ofta stangde de vid 8-9 eftersom det inte fanns nagra turister. Sa nasta dag tyckte vi att vi hade fatt nog av Lovina. Tack och adjo, upp pa motorcyklen igen. Susade hela vagen genom Bali igen men denna gangen som varldsvana indoneser, 3 timmar senare var vi tillbaka pa hemmaplan utan en enda felkorning. Nu var det dags att starta ett nytt liv i Kuta. Flyttade till ett nytt hotel, hittade en ny superrestaurang (god och billig!) dar vi nu ar stammisar... at dar 3ggr idag.. kanske ar att overdriva lite.
Gick ut och festade pa kvallen, forst reaggeband pa Joe's Place och sen vidare till favoritbandet pa Espressobar. Kul kvall med Ellen och bra musik!
Pa fredag 5/12 tar vi speedboat till Gili Trawangan for att kunna slappa, sola, bada, snorkla och festa pa en riktig paradis o.

1 kommentar:

Anonym sa...

Wow det låter underbart !!
Haha jag gilla rbiten med att din rumpa blev öm haha sikken grej o skriva ;) Fan va kul ni måste ha det ! Hälsa Ellen så hjärtligt från mig !!

Många kramar puss!

/Niki